
Motoriekondersteuning
Een kind dat zich langzamer ontwikkeld op motorisch gebied zal sneller achterlopen. Daardoor ontstaat de kans dat kinderen het plezier in school verliezen of daalt het zelfvertrouwen in andere vaardigheden en kunnen ze in een neergaande spiraal terecht komen.
Met behulp van motoriekondersteuning, door op een leuke manier te tekenen, en door lichaamswerk zoals klap/stap spelletjes en een lintenspel worden de linker en de rechter hersenhelft meer geactiveerd en gaat de motoriek snel vooruit. Het plezier en het zelfvertrouwen zal bij de kinderen terugkomen waardoor schrijfvaardigheden beter gaan en ze weer beter meekomen met de andere kinderen.
De werkvormen
Bij motoriekondersteuning maken we gebruik van beeldende werkvormen zoals tekenen, schilderen en collages maken. Naast het tekenen gebruik ik ook lichaamswerk.
Doordat we bij deze werkvormen het lichaam en alle zintuigen betrekken hebben de werkvormen een verdiepende werking. Het is niet resultaatgericht; het is dus niet belangrijk of een tekening er bijvoorbeeld mooi uitziet. Het is de verdiepende werking van de verschillende werkvormen die het resultaat geeft.
Therapie volwassenen
Therapie kinderen
Motoriekondersteuning


